Wat doet een goed SEO bureau?

Je online vindbaarheid is zeer belangrijk. Het zorgt ervoor dat je website omzet draait, dat de conversie hoog is, dat je het publiek aantrekt dat je wilt aantrekken en dat je bedrijf winst maakt. Kortom; dat is iets waar je aandacht aan moet besteden. Maar hoe doe je dat? Tenzij je zelf een hele SEO-afdeling hebt, doe je dat door een SEO bureau in te schakelen.  Zij nemen het gehele proces voor je uit handen en zorgen ervoor dat je online vindbaarheid zoals nooit tevoren is. Laten we je daarom maar snel vertellen wat het doel van een bedrijf in de SEO is en hoe zij dat doel realiseren. 

Het doel van een SEO bureau

Een goed SEO bureau heeft als doel om de online zichtbaarheid en het verkeer van een website te vergroten door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). SEO is een complex proces waarbij verschillende technieken en tactieken worden gebruikt om de positie van een website in zoekmachines te verbeteren. Dit doet zij vaak met een heel team van experts. De experts kunnen allemaal een eigen expertisegebied hebben waarmee ze de klant ontzorgen. 

Zoekwoordenonderzoek

Een van de eerste taken van een goed SEO bureau is het uitvoeren van een grondig zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek is bedoeld om de meest relevante zoekwoorden te identificeren die gebruikers gebruiken om naar jouw producten of diensten te zoeken. Het bureau gebruikt verschillende tools om zoekwoorden te analyseren en te bepalen welke zoekwoorden het beste bij jouw bedrijf passen. Vervolgens gebruikt het bureau deze zoekwoorden om de SEO-strategie op te zetten. Je zult dus merken dat er specifieke termen zijn die potentiële klanten gebruiken om te zoeken in het gebied waar je actief in bent. Dit betekent dat je die zoekwoorden moet gebruiken. Maar hoe? Dat lees je hieronder. 

Off- en on-page optimalisatie

De zoekwoorden die in het zoekwoordenonderzoek naar boven zijn gekomen, worden gebruikt in off- en on-page optimalisatie. Off-page optimalisatie heeft betrekking op alle SEO-activiteiten die buiten de website plaatsvinden. Het omvat onder andere linkbuilding en het genereren van social leads. Een goed SEO bureau zal zich dan ook richten op het creëren van kwalitatieve links vanaf andere websites, waardoor jouw website een hogere autoriteit krijgt in de ogen van zoekmachines.

On-page optimalisatie is ook een belangrijk onderdeel van SEO en omvat alle wijzigingen die op de website zelf worden aangebracht. Een goed SEO bureau zal de website grondig analyseren en wijzigingen aanbrengen om de prestaties te verbeteren. Dit omvat onder andere het optimaliseren van de titels, meta-tags, URL-structuren en interne links van de website. Daarnaast wordt er ook content op de website geplaatst waar de zoekwoorden die aanslaan in verwerkt zijn. Dit kunnen blogs zijn, maar ook simpelweg nieuwe webpagina’s. 

Inzicht bieden

Een goed SEO bureau zal daarnaast ook rapportages en analyses leveren om de prestaties van de website te meten en te verbeteren. Deze rapportages bieden een inzicht in de prestaties van de website, de belangrijkste zoekwoorden en de bronnen van de leads die je website bezoeken. Het bureau analyseert deze gegevens om te bepalen welke verbeteringen kunnen worden aangebracht om een nog hogere conversie te realiseren en meer leads te genereren. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *