Zoek jij caps bedrukt met logo of marketinguiting erop? Raadgeving voor ondernemers

Heb jij je eigen bedrijf? En zoek je om invulling te geven aan je marketingcampagne caps bedrukt met logo of marketinguiting erop? Caps met je bedrijfslogo of een toepasselijke marketinguiting kunnen een erg geschikte giveaway zijn die je klanten altijd bij zich kunnen dragen. Maar hoe zit het met de voor- en nadelen van caps bedrukken? Waar moet je op letten? Lees snel verder en ontdek alles wat je moet weten over het bedrukken van caps.

Voordelen van caps bedrukken

Het grote voordeel van caps bedrukken is dat je er heel eenvoudig je eigen unieke stijl mee kunt creƫren. Het is daarbij ook een relatief goedkope manier van marketing maken. Wanneer je de caps weggeeft aan klanten, komt je logo of marketinguiting telkens weer onder de aandacht. Het dragen van de cap geeft bovendien een gevoel van loyaliteit en verbinding met je merk.

Waarom je wellicht geen caps moet bedrukken

Er kleven echter ook een paar nadelen aan het laten bedrukken van caps. Het grootste nadeel is dat caps niet voor iedereen weggelegd zijn. Niet alle mensen dragen caps, waardoor je een deel van je doelgroep uitsluit. Ook kan het zijn dat de bedrukking niet duidelijk zichtbaar is doordat de cap verkeerd gedragen wordt, gedraaid is of afgezet is. Daarnaast zijn caps minder duurzaam dan andere merchandise producten en loop je dus het risico dat de bedrukking snel vaal wordt.

Kies een goede kwaliteit

Wanneer je toch besluit om caps te laten bedrukken, is het belangrijk om voor een goede kwaliteit te kiezen. Kies voor een cap die gemaakt is van stevig materiaal dat tegen een stootje kan. Zo ben je er zeker van dat de cap lang meegaat en de bedrukking helder blijft. Daarnaast is de pasvorm van belang. Het zou zonde zijn wanneer de cap niet goed past bij je doelgroep of niet prettig zit.

Kies voor een goede bedrukking

Ook de kwaliteit van de bedrukking is een belangrijk aandachtspunt. Let erop dat de bedrukking helder is en niet vervaagt na een paar keer dragen en wassen. Een goede quality-check bij de leverancier is dan ook van belang. Bedenk ook wat je precies op de cap wilt laten bedrukken. Kies je voor alleen een logo of wil je ook een marketinguiting plaatsen? Een goede balans tussen beide kan het verschil maken.

Samenvattend

Caps bedrukken met je logo of marketinguiting kan een slimme manier zijn om je merk onder de aandacht te brengen. Het is relatief goedkoop en geeft je klanten een gevoel van loyaliteit en verbinding. Maar weeg ook de nadelen goed af, waaronder de minder duurzame kwaliteit en een potentieel verlies aan zichtbaarheid van de bedrukking. Kies daarbij altijd voor een goede kwaliteit en bedrukking. Zo maak je optimaal gebruik van de voordelen die caps bedrukken te bieden heeft en voorkom je de genoemde nadelen.

Bron: www.bedrukken.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *